[O2FL] Problem z wykręceniem świecy 1.6 MPI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • lukaszkoza
    Classic
    • 2010
    • 14

    [O2FL] Problem z wykręceniem świecy 1.6 MPI

    Do przeniesienia z O1 do O2 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=95271 i połączenia z http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=95309
    laki
  • red
    Drive
    • 2009
    • 60
    • Octavia II (1Z3)
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    #2
    [O2FL] Problem z wykręceniem świecy 1.6 MPI

    Witam.
    Od niedawna stałem się posiadaczem OII z silnikiem 1.6 MPI
    W czasie instalacji LPG kazałem wymienić świece , gdyż były wymieniane ok 40 tyś wcześniej w/g książki serwisowej.

    W trakcie wymiany okazało się, że na 3 cylindrze świeca odkręca się o po 2 obrotach staje.
    Gazownicy nie chcieli na siłę kręcić i ze względu na czas dokręcili ponownie wcześniej oczywiście próbując jakimś penetratorem i kazali się przypomnieć na przeglądzie.
    We wtorek jadę na przegląd po 1000 km i mają ponownie podejść na spokojnie do tematu.
    Czyli lać i kręcić lewo/prawo pewnie.


    Teraz pytanie.
    Czy spotykaliście się w tych silnikach z takimi przypadkami ?
    Czy kombinować tam na zasadzie penetratorów? Poczytałem, że środki Caramba są bardzo dobre.
    Ew czy od razu jechać gdzieś na zakład, który wie co i jak bo nie uśmiecha mi się zdejmować głowicę . I gdzie takiego speca szukać blisko.
    Z dwojga złego to oby tylko gwint się uszkodził :wink:

    Komentarz

    • krzynol
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 10960
      • Superb II combi (3T5)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

      #3
      pewnie próbowali to robić kluczem łamanym bez zdejmowania góry kolektora
      w tej sytuacji być może się klinuje gwint
      może wystarczy zdjąć kolektor i na wprost podejść do świecy
      ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
      ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
      poprzednie modele:
      ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
      ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
      O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

      Komentarz

      • red
        Drive
        • 2009
        • 60
        • Octavia II (1Z3)
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        #4
        No o tym nie pomyślałem a nie pytałem jak to robili . Leczy chyba przy montażu LPG to ściągali kolektor do wiercenia.

        Komentarz

        • yunior81
          RS
          • 2010
          • 1657
          • Octavia I (1U2)
          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

          #5
          Gdzie zakladales instalacje LPG ?

          Komentarz

          • krzynol
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 10960
            • Superb II combi (3T5)
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

            #6
            Zamieszczone przez red
            Leczy chyba przy montażu LPG to ściągali kolektor do wiercenia.
            to na pewno, nie doczytałem
            hm, dziwne, trzeba próbować powolutku obrót w lewo/obrót w prawo...
            ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
            ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
            poprzednie modele:
            ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
            ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
            O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

            Komentarz

            • red
              Drive
              • 2009
              • 60
              • Octavia II (1Z3)
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              #7
              Zamieszczone przez yunior81
              Gdzie zakladales instalacje LPG ?
              W Eco-Auto na Rokicińskiej .
              Wcześniej również tam zakładałem i zero problemów.
              A teraz takie kwiaty.

              Co do samego kolektora to nawet jak ściągnęli to może faktycznie jakiś nagar etc. ale ze względu jak mówili na brak czasu na takie zabawy nie ryzykowali na siłę

              [ Dodano: Wto 12 Maj, 15 17:01 ]
              No to się udało

              Oddałem auto na przegląd na 1000 km LPG i poprosiłem o delikatną próbę wykręcenia paszteta.
              Auto zostawiłem i pojechałem do roboty (cały czas miałem przed gałami zdjętą głowicę) , po powrocie okazało się, że świeca w bólach ale wymieniona.
              Nic się nie uszkodziło i bardzo się cieszę z tego.
              Do montażu jednak w tym zakładzie nie trzeba ściągać kolektora i do wymiany świec również.
              Kosztowało mnie to dodatkową kaskę ale najważniejszy efekt.
              Czyli jednak czas , cierpliwość i dobre środki penetrujące :szeroki_usmiech

              Pozdrawiam wszystkich

              Komentarz

              Pracuję...